tirsdag 27. februar 2007

Tur på snø



Av og til er det sånn at når snøen blir dyp, og kanskje litt våt, og ihvertfall tung å gå i. Da kan det være lurt å ha på seg noe på beina. Og da snakker jeg ikke om sko. For all del, skal du på død og liv gå i den tunge dype snøen, må du gjerne ha på deg sko. Det er ikke det som er poenget. Jeg tenker truger, og i den stilen der. Eller ski. Jo, jeg tenker på ski. For i dag har det vært langrennskienes dag.


Jeg tror aldri jeg har hatt så god gli. Jeg gled like godt både opp og ned. All ære til meg selv og rødvoksen for det.
Og som dere ser, været var ypperlig.
Det er fordi subsidens, som er synkende luftbevegelser,
gjør at luften blir adiabatisk oppvarmet.
Dermed vil eventuelle skydråper fordampe i høytrykkssituasjoner og det blir lite skyer på himmelen. Mer solinnstråling fører til økt temperatur. Høytrykk sier de på tv...


Dessuten var det en flokk med britiske soldater på tur. Litt komisk når de går ut av løypa, og inn i skogen istedetfor å renne ned den bratteste bakken... Hørte jeg pyser?


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg savner å gå til Himmelsyna en varm vinterdag, en av de få tingene jeg savner med Evje faktisk! Var det der du var?

Angående de britiske soldatene, så var det sikkert en offiser som tok fra dem gleden det er å renne nedover og tvang dem til å gå i tung snø i skogen isteden. Det er sånn det er i militsen nemlig, der vi to snart skal! :)

Jeg liker bloggen din!

Per Fredrik sa...

Var en tur til himmelsyna ja, sammen med Tellef.
Soldatene gikk sammen med Brian Desmond, om du husker hvem det er(han driver jo stadig og trener opp briter til å gå på ski), så det skulle ikke forundre meg om det var grunnen ja. Men nå så de litt pinglete ut på ski uansett, spør du meg....

Anonym sa...

du har usannsynlige innlegg om jeg skal si det selv. liker den humoren.
gikk på ski på mandag. -og det var konge.