onsdag 18. april 2007

Lei....

Jeg er lei. Fryktelig lei. Av ganske my egentlig. Skolen foreksempel. Fryktelig lei tentamener, prøver og alt som er. Men det skal gå greit, for det er faktisk ikke sååå mye igjen. Relativt lite faktisk. Dessuten er det ikke mer jeg kan gjøre for å forhindre at det som skal skje, skjer.

Men... Det er noe annet som irriterer meg. Dere har vel alle hørt om kjedemail. Noen av de er basert på overtro, astrologi eller lignende, andre på at man skal fortelle om seg selv etter en punktliste, som i en typisk skoledagbok. Disse skal man jo sende til så mange som mulig, og da risikerer man å få samme mailen opptil flere ganger. Dette er plagsomt. (for ikke å snakke om alle de derre facebook/tagged-greiene) I det siste er det en mail som tydeligvis kommet rundt og tilbake til begynnelsen. Den har ihvertfall tatt minst en runde, for jeg har fått lignende mail flere år tilbake. For all del; det kan godt være mennesker som snor seg på godtroheten til MSN-brukerne, og har startet en ny kjede, men prinsippet blir det samme.

Hei!
Dette er Andy og John, MSN: planleggerne. Beklager forstyrrelsen, men vi
holder på å stenge msn. Dette på grunn av at altfor mange uforstående
mennesker tar ibruk alle våre navn (en person lager flere forskjellige
brukere), vi har kun 578 forskjellige navn igjen. Har du lyst til å stenge
brukeren, IKKE SEND DETTE VIDERE. Har du lyst til å beholde brukeren SEND
DENNE MAILEN TIL ALLE DU HAR LAGT TIL. Dette er ikke tull. Vi stenger
brukeren. Send videre takk. DU SOM IKKE SENDER DENNE MAILEN VIDERE, BRUKEREN
DIN VIL BLI STENGT OG DU BLIR NØDT TIL Å BETALE £10.00 FOR VIDERE BRUK. SEND
TIL ALLE PERSONER DU HAR LAGT TIL. NÅ VET DU HVA DU SKAL GJØRE. IKKE TA PÅ
VIDERESEND eller SVAR. KOPIER HELE MAILEN. GÅ TILBAKE TIL INBOX OG KLIKK NY
OG LEGG TIL. TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN.

Hei alle sammen. Jeg sender
vanligvis
ikke slike mailer som dette videre, men jeg har sjekket på internett og det
er sant. Fra og med 1.11 må vi betale for å bruke MSN og mail helt til vi
sender denne til minst 18 av personene vi har lagt til. Gå selv og se på
adressen: http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/1189119.stm. Når du har sendt
denne til minst 18 personer blir msn mannen din blå. Trykk ikke på
videresend, for det er ofte folk ikke bryr seg om det. Takk for
oppmerksomheten (Hilde som sa dette)

Jeg har fått alt for mange av denne. Jeg skjønner at kontaktlista mi ikke er så god som jeg trodde. Det er overraskende mange som er livredde for å miste msn-kontoen sin. Dvs, i utgangspunktet kunne jeg fått hundrevis, det har jeg heldigvis ikke. Det kommer forhåpentligvis først og fremst av flesteparten i kontaktlista mi ikke har trodd på det, og ikke at de bare ikke gidder, og er villge til å betale de 10 pundene som må til. For det er det jeg vil fram til. Det er bare å betale. Neida. Du trenger faktisk ikke det heller. Det er bare tull. "bevisene" i denne sammenhengen er atpåtil flere år gamle.

Det jeg driver med nå, er forebyggende førstehjelp. Jeg vil ikke ha hundre mail om akkurat det samme. Siden det som står inni er like interresant som alle de vektreduksjonsmailene jeg får, ser jeg på det som spam. Men siden jeg får det fra mine venner, er det ikke bare å sende direkte til søppelkassa. Derfor skriver jeg denne posten, og derfor sender jeg en mail til vg, og håper at de tar saken. For å redde innboksen min.

2 kommentarer:

Anne Line sa...

Det er bra, PF! Godt at noen endelig gjør noe.. Delv er jeg vel på 55 stk eller no sånn nå. Jeg er også veldig enig i tagge/facebook, samt alle andre slike ting. Selv har jeg valgt å ikke opprette facebook, så litt stress.

Men gotd du står på :-)

Hei og hopp!

Per Fredrik sa...

Hjertelig takk for støtten, bra å vite at jeg har mange med meg, selv om VG ikke ser ut til å forstå problemet. Må selvfølgelig ta forbehold om VG har begynt med grundig research, det kan jo alltids ta litt tid...