tirsdag 12. juni 2007

Det vanskeligste med å blogge er å lage en spennende overskrift. Derfor blir overskrifta denne gangen litt rar.

Sommerferie. Det er et ord du ikke kan søke på Wikipedia. Bare prøv. Likevel vet alle hva det betyr og innebærer. Det kan være så mangt; alt fra jobbing, reising og festivaler til mer eller mindre konstruktiv avslapping. Søker du på avslapping på Wikipedia, er lørdag første og beste treff. Interessant, men ikke overraskende. Fremdeles ikke overraskende, men desto mer interransant, på tredje plass over emnene mest relevant for avslapping finner vi begrepet hypnose.

Hypnose (fra gresk hypnos, søvn) er en metode for å sette et menneske i en hypnotisk tilstand som kjennetegnes endring i den ordinære bevisstheten.

Noe som oppsummerer min generelle oppfatning av sommerferie. Det er ikke for ingenting at jeg aldri husker ukedagene når vi trer inn i junis solfylte dager. Altså, Sommerferie = Hypnose, ihvertfall de siste årene for min del.


Men for all del, det skjer mye spennende i løpet av sommeren, og det meste er jo slik at det blir hva man gjør det til. Egentlig er det ikke grenser for hva man kan gjøre. Og jeg vet at mange av dere skal gjøre en del av disse tingene. Jeg skal heller ikke ligge på latsiden i hele sommer, jeg heller, men det må være lov å ta det litt hypnose sånn i begynnelsen ihvertfall.


Hele forrige uke var det jo hetebølge, det er det sikkert en del av dere som fikk med dere. Det betyr at det var varmt. ja, faktisk! Bare vit det, at nedre setesdalen og området rundt byglandsfjorden er blant de to plassene i Norge det faktisk er varmest i løpet av sommeren. Og jeg tror ikke det finnes noe vann i verden, eller la oss si Norge, som slår vannet i byglandsfjorden når sola har stått på. Og det er ikke verst, og vi utnytter det, for å si det sånn...


Noe som kommer sammen med veps og mygg og duer i finværet er pollen.
Ja, da tenker jeg ikke på turistene som samler seg i Arendal, men da tenker jeg på noe sånt som det på det svart/hvitt-bildet du ser til høyre her:

Jeg vet hva du tenker. Er det rart det blir krig i verden, når vi går rundt med noe som ligner rekvisitter fra en film fra andre verdenskrig? Og du har helt rett! Heldigvis er noen av oss smarte nok til å passe på å blåse ut disse greiene en gang iblant. Jeg er tilfeldigvis en av disse. For all del, tro ikke at jeg er allergisk mot pollen, neida, jeg er ikke det. Jeg liker bare å være på den sikre siden, det er nok det beste.


Apropos mygg, nå svømmer det 3 STORE, 1 veslevoksen, og mange små gullfisker i dammen vår. Sånn rent bortsett fra at de er koselige å se på, er de også til stor nytte. Hagen vår er faktisk 95% myggfri om sommeren, tre ganger hipp hipp for det!! Og damfrosken vår har fått seg kjæreste:) Hele lørdagen hadde ungkaren kvekket på en make, og søndag, da lå de der, hånd i hånd ved siden av hverandre og koste seg i sola.


Og til slutt vil jeg bare sende solvarme(minst 30 grader) hilsener til alle som nå har sommerferie på Drottningborg. Ønsker alle jeg ikke fikk sagt hadet til på lørdag en god sommer, alle jeg fikk sagt hadet til ønsker jeg en fortsatt god sommer, alle som ikke er der når jeg kommer tilbake til høsten ønsker jeg god sommer og lykke til videre, og til de som ikke har muntlig eksamen før i morgen ønsker jeg lykke til imorgen, og god sommer:)

Ingen kommentarer: